Bestaat er een open Fis akkoord op gitaar?

Ik ben op zoek naar een manier om een open Fis akkoord te spelen. Ik moet van de Fis naar de B en vervolgens naar de Cis.
Op de opname klinkt het alsof er met open akkoorden wordt gespeeld, vrij makkelijk en heel helder. Tot nu toe speel ik de Fis altijd met een barre over de tweede fret. Wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
1.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is op meerdere manieren te spelen:
http://www.jamplay.com/tools/guitar-chords/1-standard/6-f/31-major
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In de sfeer van verminderde septiemakkoorden zou zoiets goed kunnen werken.
Fis
eadgbe
xx7878
B
eadgbe
xx6767
Cis
eadgbe
xx2323

Antwoorden (2)

Volgens de akkoordenmachine van Popschool Maastricht kun je een open Fis septiem akkoord spelen. Zie de eerste kolom op http://www.popschoolmaastricht.nl/college_gitaar_akkoorden_machine.php
Amadea
8 jaar geleden
Je kunt een capodaster op de tweede positie zetten. Dan speel je een open E, open A en een barré B. Ik vermoed dat ze het op de opname ook zo gedaan hebben.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Maar er wordt gevraagd naar een Fis.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Amadea
Een E-vormvingerzetting met een capo op 2de fret IS een Fis. Zelfde als een barreeakkoord(Evorm) op de tweede fret. Het is niet ongewoon om relatief een greep op te geven als je gitaar speelt, absoluut is het geen E, maar je doet hetzelfde als een E spelen. http://www.jamplay.com/tools/guitar-chords/1-standard/6-f/31-major De correctere zin had geweest. Zet de capo op 2 en doe alsof je een open E speelt, dan speel je een Fis.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je doelt op het CAGED systeem. De (basis) vormen van deze akkoorden kunnen op iedere positie op de hals gespeeld worden. De toonsoort wordt bepaald door de positie op de hals.