Hoe komen radio dj's aan telefoonnummers van bekende nederlanders?

Op de radio wordt vaak, aldanniet spontaan, een bekende Nederlander of presentator gebeld. Hoe komen de dj's aan al deze nummers?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
3K

Antwoorden (3)

Ik weet niet hoe het er in Nederland aan toe gaat, maar in België zijn de meeste radiostations (Qmusic, MNM, radio 2 etc.) verbonden aan een bepaald productiehuis, en vermoedelijk halen ze daar de telefoonnummers vandaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
Ik snap de min niet; ik denk dat dit antwoord in de kenr waar is (namelijk behoren tot zelfde organisatie of vorm van samenwerking).
DJ's zijn geloof het of niet ook bekende mensen, ze gaan dus ook naar allerlei feestjes en komen hun mogelijke "slachtoffers" tegen. Even een leuk gesprekje, met de vraag of ze ooit opgebeld mogen worden en hun telefoonnr. willen geven. Daarnaast zullen ze met collegaDJ's graag even wat nummer uitruilen. En sommige zijn gewoon daadwerkelijk vrienden/bekenden. Ook weten ze dat BN'er A, BN'er B kent, als ze dan het nummer van B willen, vragen ze het aan A, als ze daar al de contact gegevens van kennen. En anders kunnen ze het altijd nog vragen via de manager van de bekende persoon. Als de BN'er deel uitmaakt van de omroep/zender is het ook via-via vast te regelen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb het veermoeden dat die bekdnde nederklanders (of met name hun manger) die nummers gewoon uitdelen, en dat ze graag gebeld willen worden -zo blijven ze bekend. Veel van dit soort spontane belletjes zijn waarschijnlijk ook niet helemaal niet spontaan.