Welk Nederlandstalignummer lijkt op Baker Street van Gerry Rafferty?

Het betreft dit stuk (Komt vaker voor in het nummer): https://youtu.be/ZsXjCp_f1h4?t=58

Ik heb zelf het vermoeden dat het op een nummer van Guus Meeuwis lijkt, maar ik kom er niet op.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
3.3K

Antwoorden (1)

Wat blijkt: 'Baker Street' van Gerry Rafferty is zelf geen origineel, maar gebaseerd op een sample van 'Half a heart' van de componist Larry Coryell.

Liedjes van Guus Meeuwis waarin een saxofoonsolo te horen is zijn onder meer "Zo ver weg", "Dan zal ik je missen" en "Als wij vandaag eens niets doen", maar die hebben verder geen enkele muzikale overeenkomst met het lied van Gerry Rafferty.

Een nummer dat er wél gelijkenis mee vertoont is "Kom maar bij mij" van Marco Borsato, met Kees ten Dam op saxofoon.

Toegevoegd na 1 uur:
Waar ik ineens ook aan denk is geen Nederlandstalig nummer, maar wel een Nederlandse zanger: "Ticket to the tropics" van Gerard Joling.
Amadea