Waar kun je eenvoudige (midi) kinderliedjes vinden voor je keyboard?

Er zitten al liedjes in de keyboard maar die zijn moeilijk voor een kind om te spelen. Als ik kinderliedjes zoals "vader Jacob" etc zou kunnen downloaden en installeren wordt het voor de kinderen eenvoudiger om te oefenen.

Maar waar kun je die vinden?

Is er een forum voor kinderen die piano of keyboard willen spelen of het al kunnen?

Onze kinderen zijn rond de 8 jaar en hebben pas sinds kort een keyboard.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
2.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens zelf een kinder cd om te zetten naar midi's. Kan je ook zelf de liedjes uitzoeken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En hoe doe je dat? Is daar een website voor?

Het beste antwoord

\\\\\\hoi,
kijk eens op midibert.nl Daar staan veel leuke eenvoudige maar ook goede midifiles bij. Ook speciaal voor kinderen.
veel succes
Pieter

Toegevoegd na 5 minuten:
Verder is het inderdaad natuurlijk zo dat ze dan wel de midifile horen en eventueel kunnen meespelen maar dan leren ze dus niets over de opbouw van muziek! De waarde van de noten de acoorden etc. ik vraag mij wel af of je kinderen van 8 wel al met deze complexe studie moet "opzadelen" leer ze eerst eens de toonladder en boer daar ligt een kip in het water, altijd is kortjakje ziek etc. dat (her)kennen ze en krijgen ze er plezier in.
Er zijn hele eenvoudige boekjes in de handel die je daar wegwijs in kan maken. Nogmaals succes met de kids
Pieter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wellicht downloaden via Frostwire/Limewire ofzo, je kunt het zo gek niet verzinnen of het staat er wel op.
Een forum, google maar eens op beginners forum keyboard, kom je ook nog wel eens het een en ander tegen.

Maar als je echt wilt dat ze leren spelen..... alsjeblieft, als het ook maar enigszins kan, laat ze les nemen!!!