Wat is de krachtigste subwoofer die je kan kopen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook een specifiek merk volstaat.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Antwoorden (2)

Als gewone box en niet voor in de auto
L'acoustics SB28
2x 18" en een spl van 140 db
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De Wall of Sound 2 (ipod dock) doet een leuke poging:
http://www.gizmag.com/worlds-biggest-ipod-dock/29681/

Totaal produceert dit dingetje 130 Db. Maar dat is natuurlijk inclusief de tweeters, maar zal grotendeels subwoofer zijn.

De grootste echter gaat een "stapje" verder. Dit is geboren vanuit militaire overwegingen: De Matterhorn
https://en.wikipedia.org/wiki/Subwoofer#Matterhorn
Kan continue (en dat is echt continu, 24/7) 140 dB produceren. Maar het is wat groot. Er wordt ook een dieselgenerator ingebouwd voor het geval je geen elektra bij de hand hebt.

Een maatje kleiner, maar wel krachtiger, is een experimenteel ontwerp:
A single 60-inch (1,500 mm) diameter subwoofer driver was designed by Richard Clark and David Navone with the help of Dr. Eugene Patronis of the Georgia Institute of Technology. The driver was intended to break sound pressure level records when mounted in a road vehicle, calculated to be able to achieve more than 180 dBSPL.
https://en.wikipedia.org/wiki/Subwoofer#Concept_Design_60-inch

De zwaarste en krachtigste productie unit is kenneljk de JackhammerThe heaviest production subwoofer intended for use in automobiles is the MTX Jackhammer by MTX Audio, which features a 22-inch (560 mm) diameter cone. The Jackhammer has been known to take upwards of 6000 watts sent to a dual voice coil moving within a 900-ounce (26 kg) strontium ferrite magnet. The Jackhammer weighs in at 369 pounds (167 kg) and has an aluminum heat sink.[85] The Jackhammer has been featured on the television show Pimp My Ride.[86]
https://en.wikipedia.org/wiki/Subwoofer#MTX_Jackhammer
6000 Watt schoon aan de haak, kan even niet zo snel een hoeveelheid dB vinden (kan je wel omrekenen met afstand e.d.).
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de reacties! Kan er absoluut wat mee