waarom ruisen mijn home cinema set speakers?

Hallo,

Sinds gisteren heb ik nieuwe speakers voor mijn home cinema 5.1 set.
De oude speakers (samsung PS-ES1-3) waren speakers van handformaat.
De nieuwe speakers zijn van het merk Puro (staat voor derest geen model nummer op) en deze speakers bevatten 3 speakers per box. Ik heb de speakers via mijn home cinema ontvanger ( JVC dvd digital cinema system TH-S3) verbonden met mijn playstation 4, en mijn mobiel kan erin voor muziek. Maar zodra ik mijn JVC ontvanger aanzet ruisen de speakers enorm. Het geluid zelf is super mooi en helder, maar die ruis daar irriteer ik me echt aan. Nou heb ik gelezen dat het aan de versterkers kan liggen, en dat de ruis dan ook harder word als het geluid harder word, en dat de speakers soms een brommend geluid geven, dit heb ik niet. Bij mijn oude speakers kwam er ook een ruis uit, maar die hoorde je als je je oor ertegen legde. Mijn mijn nieuwe komt de ruis uit de middelste speakers,van de 3 speakers per box, het is uit allemaal even erg, de ruis veranderd niet qua volume en als je het geluid hard genoeg zet zodat volume boven ruis uitkomt klinkt het super helder.
Dus wat moet ik doen om die ruis weg te krijgen?

Groetjes Menno

Toegevoegd na 23 uur:
Hallo Jackall,

Hierbij de foto van mijn speakers.
Ik heb nog eens gekeken voor modelnummer/volumeknop, maar heb niks kunnen vinden.
Hierbij een foto van voor- en achterkant van mijn rechter front speaker.
Hopelijk kunt U er wat mee, want op internet kon ik ook niks vinden.

Groetjes Menno

Toegevoegd na 23 uur:
front

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
2.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat is (was) de impedantie (uitgedrukt in ohm) van de oude en nieuwe speakers?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De Puro speakers hebben een ingebouwde versterker en zijn eigenlijk niet geschikt om aan te sluiten op je JVC home cinema set.. Als je deze namelijk op dezelfde draden aansluit als je Samsung speakers, dan is het signaal nivo vanuit je JVC (veel) te hoog voor de Puro en hoor je ruis en brom (je schakelt dan namelijk twee eindversterkers achter elkaar).
Je oude Samsung boxen ruisen veel minder omdat deze geen ingebouwde versterker hebben.
Als er een volume regelaar op de Puro's zit, zet deze dan wat lager en het volume van je cinema set wat hoger. Je zal merken dat de ruis dan minder wordt.
Het beste is om "gewone" luidspreker boxen op de JVC aan te sluiten, zoals je met de Samsung boxen deed.

Antwoorden (1)

De Puro speakers hebben een ingebouwde versterker en zijn eigenlijk niet geschikt om aan te sluiten op je JVC home cinema set.. Als je deze namelijk op dezelfde draden aansluit als je Samsung speakers, dan is het signaal nivo vanuit je JVC (veel) te hoog voor de Puro en hoor je ruis en brom (je schakelt dan namelijk twee eindversterkers achter elkaar).
Je oude Samsung boxen ruisen veel minder omdat deze geen ingebouwde versterker hebben.
Als er een volume regelaar op de Puro’s zit, zet deze dan wat lager en het volume van je cinema set wat hoger. Je zal merken dat de ruis dan minder wordt.
Het beste is om "gewone" luidspreker boxen op de JVC aan te sluiten, zoals je met de Samsung boxen deed.

Toegevoegd na 12 minuten:
Plaats even een foto van de Puro boxen, dan kan ik het type erbij zoeken en misschien een betere oplossing bieden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hallo Jackall, Voor de duidelijkheid, ik heb niet de kabels van de samsung speakers gebruikt omdat deze ingebouwd zijn, ik heb dikker speakerkabel gebruikt.
Ook zit er geen volumeregelaar op de speakers.
Maar U zei dat je een ruis en brom hoort, ik hoor totaal geen brom. Groetjes Menno PS: hoe plaat ik een foto zodat U de speakers kan zien?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beste is om nog eens goed te kijken of er ergens een nummer of type op je boxen staat vermeld. Er moet ergens wel iets op staan. Zoek anders je boxen even op internet en zet de link bij je vraag. Om een foto toe te voegen:
Om de afbeelding bij je vraag of antwoord toe te voegen druk je op de knop “+ Afbeelding toevoegen” en klik je vervolgens op “Bestand kiezen”. Selecteer de afbeelding en druk op “openen”. Je kunt de afbeelding plaatsen door deze te uploaden vanaf je computer. Als de afbeelding op internet staat moet deze eerst naar je eigen computer gedownload worden. Let op, een afbeelding mag maximaal 4 MB zijn! Pas nadat je je vraag of antwoord plaatst wordt de afbeelding geüpload. Het kan even duren voordat deze verschijnt bij je vraag of antwoord. De volgende bestandsformaten zijn toegestaan:
JPG / JPEG
GIF
PNG
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sorry dat het zo lang duurde, maar ik heb geprobeerd om via 'een antwoord geven' een foto te plaatsen.
Maar je kan geen antwoord op je eigen vraag plaatsen.
Nu heb ik de vraag bewerkt en is het gelukt.
Hopelijk kunt U er wat mee
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ligt het nu aan mij? Ik zie helaas nog geen foto...