Hoe heet dat vrolijke liedje wat vaak gebruikt wordt bij slow-motion?

Er is zo`n liedje wat vaak wordt afgespeeld bijvoorbeeld in een film wanneer iemand in slow motion gaat rennen. Het klinkt op zich best wel vrolijk, er komt hoofdzakelijk trompet in voor. Weet iemand wat ik bedoel?

Ik weet niet of hier iemand misschien wijs uit kan worden; maar volgens mij klinkt het een beetje zo: Tatataaa, tatataaaa, tataaaa, taaaaa, tatattatatata

(btw ik bedoel niet de Yakety Sax)

Toegevoegd na 20 minuten:
Het wordt volgens mij vaak gebruikt wanneer iemand gaat rennen in slowmotion, om iets "heldhaftigs" te gaan doen. God, wat is dit moeilijk uit te leggen zeg xD

Er wordt niet in gezongen, enkel trompet. Het klinkt best vrolijk, maar is volgens mij al best wel oud en wordt volgens mij steeds herhaald. Tatataaa, tatataaaa, tataaaa, taaaaa, tatattatatata

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
6.5K
Thecis
8 jaar geleden
Lekker snugger, ik dacht dat je het Benny Hill theme nummer bedoelde, maar ik had je laatste regel niet gelezen...
Antwoord dus ook weer weg gehaald.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedoel je de Walkürenritt van Wagner? https://www.youtube.com/watch?v=23ns97Y3xBI
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, het gaat veel sneller dan Wagner, maar wel weer langzamer dan Benny Hill. Ik zal eens kijken of ik een fragment kan vinden waarin het gebruikt wordt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Overigens moet ik bij slow-motion/heldhaftig meteen denken aan Vangelis - Chariots of Fire https://www.youtube.com/watch?v=TYJzcUvS_NU Maar hierin ontbreekt de trompet... ;)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Haha ja, die kende ik al maar helaas :(
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien Richard Strauss - Also Sprach Zarathustra?
https://www.youtube.com/watch?v=3rzDXNQxjHs

Het beste antwoord

Eye of the tiger?

https://www.youtube.com/watch?v=TGJxoMb2K8Q

Toegevoegd na 16 minuten:
https://www.youtube.com/watch?v=ioE_O7Lm0I4

bill conti gonna fly now?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Hoor jij daar een trompet?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee. Maar ik ga altijd uit van de onjuistheid van de vrager.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij de tweede link hoor je het stukje vanaf 0:31. Inderdaad niet helemaal een trompet, maar ik zal dan wel een trompet remix of zo gehoord hebben! Thanks MrTomaat!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hey, dat stukje van die 2e link komt me bekend voor! Achtergrond muziekje van dit spel: http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=4745

Andere antwoorden (1)

Mogelijk bedoel je de Wilhelm Tell ouverture van Rossini.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Neeh, het is veel jonger (denk ik). God, wat is dit moeilijk. Het is enkel trompet, en komt volgens mij best wel vaak voor. Het was net nog op Ketnet (toevallig gezien, hoor xD) dat iemand zogenaamd een berg oprende in slowmotion, maar eigenlijk een glijbaan was. Iemand toevallig gezien? :P (Ik zal nog ff verder zoeken naar een fragment ervan)
wilkers
8 jaar geleden
Hoe heette dit programma?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geen idee, was een reclame stukje volgens mij voor een nieuw Ketnet-spel ofzo. Zoals ik al zei, ik kijk het nooit het is dat ik het dus voorbij hoorde komen ;-)