Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar moet ik op letten bij het kopen van een tweedehands akoestische gitaar?

Ik ben van plan een nieuwe akoestische gitaar te kopen. De gitaar die ik wil kopen vind ik nieuw nogal duur, dus ben ik van plan deze tweedehands te kopen. Nou vroeg ik me af waar je op moet letten bij het kopen van een tweedehands akoestische gitaar.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
896
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt natuurlijk ook iemand uit je omgeving die er verstand van heeft) meevragen...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Let bij de aankoop op beschadigingen en eventuele reparaties, en vraag hem/haar op de man/vrouw af hoe deze gitaar behandeld is(veel mee op reis geweest? kan een vraag zijn) Als je deze gitaar gaat bekijken, let dan ook goed op het interieur, dat kan een indruk geven hoe zij met spullen omgaan...

Bespeel 'm en luister goed hoe deze klinkt, en let dan met name op eventuele resonanties. Sla een goed bij jou in het gehoor liggend akkoord aan en druk vanachter met je hand de hals naar voren zodat je de snaren een beetje naar beneden 'pitched' dit mag niet te erg vervormen, kijk goed naar hoe de hals op de kast zit(mag niet teveel 'warpen') En let op hoe hij/zij de gitaar besnaard heeft... (is het netjes gedaan? dat duidt op respect voor het instrument)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt allemaal voor deze tips!

Andere antwoorden (1)

vraag ook waar de gitaar bewaard is want als de gitaar aan de muur heeft gehangen is de kans groot dat er snel barsten in komen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding