Mogen er op de radio alleen nummers gedraait worden die als single uitgebracht zijn?

Of mogen ze zomaar elk willekeurig nummer van een CD plukken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
2.6K

Het beste antwoord

Ze mogen alles draaien, maar veel radiostations hebben een slimme manier van programmeren. Het gaat er bij
de populaire stations toch om dat er zoveel mogelijk luisteraars op de zender afstemmen, dus wordt er een mix gemaakt van top40-muziek, golden-oldies en eigen keuzes van de presentator/DJ.
De playlist bevat meestal goed in het gehoor liggende muziek, die vaak herhaald wordt als de betreffende song stijgt in de hitlijsten.
Het is van belang dat luisteraars niet afhaken, waardoor de onbekende, niet als single uitgebrachte nummers,
meestal niet aan bod komen.

Uiteraard zijn er uitzonderingen hierop, maar commercieel
gezien is het bovenstaande het lucratiefst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er mogen ook nummers gedraaid worden die niet op single zijn uitgebracht.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
alles mag gedraaid worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alles mag gedraaid worden zolang er maar voor de rechten betaald wordt