Waar moet ik opletten bij aanschaf gitaar ?

Ik wil graag gitaar leren spelen.
Alleen heb geen flauw idee waar ik op moet letten
na wat googlelen heb ik gevonden dat je 3/4 en full gitaren hebt. Wat is het verschil hiervan? Ik ben zelf vrij lang dus dan zou ik een full moeten nemen ?

Het is mij allemaal nog veel onduidelijk
ik hoop dat iemand mij even de weg kan wijzen dat zou top zijn!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Het beste start je met een klassieke gitaar, niet met een folkgitaar, de snaren van een klassieke zijn van nylon, die doen veel minder pijn dan de stalen snaren van de folk.
Voorts heb je meer plaats voor je vingers omdat de snaren verder uit elkaar staan, het is dan gemakkelijker om akkoorden te spelen, je zal er ook minder hard moeten op duwen.
Op de klassieke kan je alle stijlen spelen, koop in het begin een niet te dure, oefen eerst akkoorden zodat je vingertoppen wat minder gevoelig worden en als het goed gaat adviseer ik je naar een muziekschool te gaan.
Als geld geen rol speelt en je geeft niet gauw op, kan je in de muziekwinkel naar een gitaar met massief bovenblad vragen, is wat duurder, de klank is dan veel beter en wordt nog beter met de jaren, beweert men...
Je geeft aan dat je groot bent, dus een normale gitaar voor volwassenen zal je passen, een 3/4 gitaar is een kindergitaar.
Succes.