hoe is rick roll ontstaan?

Gewoon een simpele vraag hoe is de rick roll (never gonna give you up - Rick asley) ontstaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
2.8K

Het beste antwoord

Rickroll is een internetgrap, die ontstaan is in 2007.
De grap begon in 2007, toen mensen die op het internetforum 4chan op een link naar een trailer van Grand Theft Auto IV klikten doorgelinkt werden naar de video van Rick Astley op YouTube.

Rickrollen gebeurt door een ander een link te geven, en de indruk te wekken dat daar iets interessants te vinden is. Maar in werkelijkheid leidt de link naar de muziekvideo Never Gonna Give You Up van Rick Astley.
Rickrollen werd via internet snel internationaal bekend. Zo werd Never Gonna Give You Up afgespeeld tijdens grote protesten tegen Scientology en stuurde de website YouTube op 1 april 2008 alle aanbevolen links op de voorpagina naar deze videoclip.
SimonV