Waarom worden de meeste Engelstalige liederen met een Amerikaans accent gezongen, ook als de groep of artiest niet uit Amerika komt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Leuke vraag...heb je ooit interiews gehoord van wet wet wet? (lange tijd geleden). Die mannen zijn anders niet te verstaan. Simpel gezegd; met een amerikaans accent zingen heb je het grootste publiek. Niet alleen uit artistieke oogpunt, maar helaas ook vanwege de opbrengsten. Nu zie je ook mensen zingen met een ander accent om juist daarvan af te wijken (even een overstap naar films, Rutger Houwer kan goed met amerikaans accent acteren....wat als Schwarzenegger dat ineens zou leren?)

Toegevoegd op 26-05-2009 17:32:26
mijn zus vond het eurovisie songfestival altijd oneerlijk omdat groot britannie altijd een voordeel had vanwege de taal. Ik verbaasde me toen om die opmerking, de engelse taal, zeker met het amerikaanse accent, roept een assiciatie op waar mensen zich mee willen verbinden....
(zelf luister ik naar Rammstein; go figure)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk omdat de mensen meer gewent zijn aan het amerikaanse accent (met amerikaans engelse woorden) dan aan het engels. Dit komt denk ik mede door alle media die uit de VS komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je veel naar Amerikaans Engelstalige muziek luistert en vervolgens zelf Engelstalige muziek gaat maken, dan neem je dat Amerikaanse accent over. Verder zijn er denk ik meer mensen geïnteresseerd in Amerikaans accent dan in Engels accent, en zullen zij daarom die muziek eerder gaan luisteren.