Hoe kan ik snel van akkoorden veranderen om mijn gitaar?

Ik speel pas gitaar en probeer alles zelf een beetje uit te vogelen en ik kan wel akkoorden lezen maar het veranderen van bijv. van G naar Em lukt mij nooit. Tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.2K

Het beste antwoord

Als je snel van akkoorden wilt wisselen moet je ze omkeren, zodat het volgende akkoord dichterbij zit.
b.v. A7 (a-cis-e-g) cis-e-g-a = ook a7.e-g-a-cis= ook a7.
Schrijf de tonen van de te spelen akk. op, om zo het volgende akk. tekunnen toepassen, welke het dichts bij-
ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het is misschien een beetje flauw maar je gewoon heel veel oefenen. Het zal steeds beter gaan, goed op je techniek letten, dan komt het vanzelf goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem een paar lessen om een beetje de goede houding en techniek te leren. Vanuit die basis kun je dan verder komen.
12 jaar geleden
OEFENEN! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt hier geroepen dat je moet oefenien, en in de kern hebben ze wel gelijk. Maar de grote Joe Pass zei altijd: "Van oefenen leer je oefenen".

Je moet dus vooral heel veel spelen, dan wordt het vanzelf beter.
rose
12 jaar geleden
Hoe pak je de G? Als je de bovenste snaar met je ringvinger pakt, de tweede snaar met je middelvinger en de onderste met je pink, dan kun je bij het overpakken naar het Em-akkoord je middelvinger laten staan en hoef je alleen de ringvinger te verplaatsen (en de pink los te laten). Doe dit een aantal keren achter elkaar. Wanneer het aardig lukt, probeer dan ook eens zonder te kijken. Wanneer je dit iedere dag een aantal keren doet, gaat het vanzelf beter.