Moet je een elektro akoestische gitaar aansluiten op een versterker, of kun je ook "los" van iets spelen?

Ik wil graag een nieuwe gitaar kopen, ik heb nu een Ibanez Concord 674, en ik vraag me af wat de voordelen en nadelen zijn van een elektro akoestische gitaar. Ook wil ik graag weten of zo'n gitaar per se aangesloten moet worden op een versterker, of dat er ook zonder versterker op gespeeld kan worden.
Zou iemand deze vragen kunnen beantwoorden? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.8K

Antwoorden (2)

Een electro-akoustische gitaar is een akoestische gitaar met een element. Dat laatste zorgt er voor dat je hem oké over een versterker kan bespelen. Een dergelijke gitaar heeft dan ook, in tegenstelling tot een elektrische gitaar, een klankkast.

Toegevoegd na 3 dagen:
Een klankkast betekent dat je hem óók akoestische kan bespelen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deze gitaar kan je zeker zonder versterker bespelen.