Is er een verschil tussen Symfonische Gothic Metal en Symfonische Metal en Gothic Metal apart?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1K

Het beste antwoord

Metal is een hele muziekstromen met heel veel verschillende genres. Ontstaan uit de hardrock en verder geëvolueerd. Ook hier weer kenmerkende zware gitaren, agressieve ritmes en 'duistere' tonen.
Uit de heavy Metal ontstonden andere genres. Zoals de Gothic Metal.

Gothic Metal is gekenmerkt door klassieke invloeden, hoge vrouwen stemmen en agressieve mannelijke grunt. Donker, emotioneel en agressief zijn kenmerkende woorden.
Vaak gebruiken de groepen ook veel symfonische elementen. Dan spreken we van Symfonische Gothic Metal.

Als we gewone Metal hebben die een symfonische benadering en elementen gebruikt, dat op zich is dan weer symfonische metal.

Dit puur theoretisch,... want volgens mij stroomt toch veel in elkaar over.