Wat wil je dat er tijdens je uitvaart gedraaid wordt en (natuurlijk) waarom?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Sleeping Sun door Nightwish. Ik krijg nu al elke keer kippenvel als ik het lied hoor.

ik wil dan graag mezelf draaien, op de buik...

My Way - Frank Sinatra, This is my life - Shirley Bassey en Words - F.R. Davids... Dit omdat het mijn leven, mijn karakter en mijn persoon het beste omschrijft...

Alles Naar De Klote - Euromaster

Muziek die ik op dat moment luister. Van mij mogen ze gewoon een paar nummers van me mp3 speler trekken, als het daar op staat dan vind ik het vast mooie/leuike muziek..

Europa van Santana. Geweldig nummer, begint zo heerlijk rustig en is op het eind zo heftig dat iedereen zich af zal vragen waarom het in hemelsnaam gedraaid wordt. Heb ik daarboven ook lol :)

Ha, die Hijdienietsweet; "Riders on the storm" van The Doors en "Every kind of people" van Robert Palmer zijn de verplichte nummers op mijn laatste feestje. Verder heb ik nog wat keuzenummers, maar die wisselen wel eens. Ik heb mijn gezin al gewaarschuwd dat ik kom spoken als ze Riders On The Storm niet als allerlaatste draaien....

Ik zou zo zeggen: je uitvaart is een 'feestje' voor je nabestaanden. Je hoort er zelf niks van:) Dus wat ze draaien zal me sowieso een zorg zijn. Het is wel prettig te weten dat ze iets zullen kiezen waarvan ZIJ vinden dat het de juiste sfeer vertegenwoordigt. Het is voor hen, niet voor jou. Je bestaat namelijk niet.

Ik zou zelf voor Smells like teen spirit gaan, van Nirvana is dat nummer. Lekker rammen en beuken. Maar verder kan het met ook wel gestolen worden, ik ben dan toch dood. Na mij de zondvloed!

Nr. 40 uit 'Messiah' van Georg Friedrich Händel: I know that my Redeemer liveth De motivatie lijkt me logisch.

Een stukje van Mike Oldfield - Taurus II

Acda en de Munnik - Hoogmoed en de val Omdat mijn vriendinnen vinden dat dat liedje heel er op mij slaat (-:

Ik vind My Immortal van Evanescence erg mooi voor begrafenissen vanwege de tekst (zie bron.) Of dit ook daadwerkelijk gedraaid wordt laat ik over aan mijn familie/nabestaanden.

Mika - Love today

Niets! Ik wil niet met muziek de grond in, maar wel melodieus leven. Ik wil ook geen bloemen, want daar heb ik dan toch niets meer aan. Als het zover is, hoop ik dat alleen dat de mensen die echt van mij gehouden hebben, er zijn. Als zij dat kunnen opbrengen, anders liever niet. Alleen zij weten hoe ik ben en dat hoeft niet met muziek ondersteund te worden. Dat is toch maar een één aspect van het totale 'zijn.' Maar nu ga ik zweverig worden en dat is niet de bedoeling.

Jason Mraz i am yours..(live met Toka..) Dance with my father (by esmee Denters) Homeland by Nitin Sawhney Arrested development: Mister Wendell eternal sunshine van Portishead Tracy Chapman: Fast Car Dire straits: Private Investigations Dochters Marco Borsato Stop de tijd Marco Borsato Adele - Chasing Pavements Adele 19 Make You Feel My Love everything: Micheal Buble Stef Bos :Papa Hurt- by christina aquelira

Niemand (niemand laat het mooiste in zijn leven zomaar gaan ) van IOS Sometimes (sometimes everything is wrong) van REM Hart van mijn gevoel (in het hart van mijn gevoel zal ik je nooit vergeten) -De Kast Waarheen leidt de weg- Eva de Roovere Ne me quitte pas (verlaat me niet ) Sting bijvoorbeeld. het kan natuurlijk wisselen, wie weet welke mooie nummers er nog gemaakt gaan worden.... wat denk je, mooi genoeg ?

Goodbye my friend van Linda Ronstadt, Evergreen van Barbra Streisand en I did it my way van shirley bassey

http://www.youtube.com/watch?v=_A6INJYbZTk

een klassiek viool stuk gespeeld door Nigel Kennedy Delerium - Silence (Tiësto's In Search Of Sunrise Remix) en de laatste twijfel ik nog over

Morphia - The Meaning of Forever nouja, als je de tekst hoort (en verstaat ;-) ) lijkt het me duidelijk waarom.

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=FMAwEA6go9g

Dante's Prayer - van Loreena McKennitt.

The Doors - The End: 11 min 34 sec schitterend, poëtisch en toepasselijk

Uit de Spirit of Men van Jeff Wayne: 'There must something worth living for there must something worth trying for even something worth dying for...' Maar misschien is dat een stukje jeugdsentiment.

dag sinterklaasje. ;p.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100