waar moet ik op letten bij de koop van een tweedehands mandoline?

ik heb een afspraak gemaakt met iemand om zijn mandoline te gaan bekijken, maar sinds ik nog niet eerder een mandoline bespeeld hebt weet ik niet waar ik op moet letten voordat ik eventueel besluit de mandoline te kopen, heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Je moet vooral naar de kast kijken, deze vormt het geluid. Snaren kunnen vervangen worden.
Ga naar een muziekzaak waar ze mandolines verkopen en vraag informatie. Wanneer je gaat kijken naar de tweedehandse kun je ook nog vragen of je m eerst mag laten bekijken en controleren. Eventueel eerst betalen en op papier laten zetten dat je m terug mag brengen.