Hoe oud is de LP van v.d.Berg en Jurgens bedrijfs Harmonie, met de titel "S.v.d.B"rengt Techniek en Muziek?

Heb een LP van de bedrijfs Harmonie van v.d. Berg en Jurgens.
olv. H.C.Hoogervorst
Zou graag weten hoe oud deze is

Toegevoegd na 3 minuten:
Waar &quo staat, hoort een uitroep teken te staan. Waarschijnlijk wordt dit teken niet geaccepteerd door Goei Vraag

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.7K

Het beste antwoord

Vermoedelijk gaat het om de harmonie van de Verenigde Oliefabrieken Zwijndrecht.
in 1927 ontstond bij het samenvoegen van de Van den Bergh bedrijven en de Jurgens bedrijven de Verenigde Oliefabrieken Zwijndrecht, afgekort VOZ. Veel Zwijndrechters bleven echter over De Jurgens spreken. In 1930 werd de VOZ een onderdeel van Unilever, en later werd de bedrijfsnaam veranderd in Unimills.

De harmonievereniging Zwijndrecht V.O.Z. bestond van 1926 tot 1984. Voorheen heette het orkest de Jurgens Harmonie en de eerste dirigent was P.J. Oomes.

En jawel dat zijn ze, gevonden in het Stadsarchief Rotterdam: "'S. v.d. B'rengt Techniek & Muziek". LP 33 toeren, uitgebracht bij Harmonia Mundi onder nummer GV 3170. Helaas staat er helaas geen jaartal bij.

Wel is te googelen dat dirigent Hoogervorst in 1961 voor het orkest stond, maar vanaf en tot wanneer? Op 1 maart 1969 richtte hij het Holland Delta Orkest op, en ook is te vinden dat hij in december 1964 tamboer-maître van de Rijkspolitiekapel was. Dus ik ga ervan uit dat hij toen weg was bij V.O.Z.

Mijn inschatting is derhalve dat de LP tussen 1960 en 1964 gemaakt is, en dus iets meer dan vijftig jaar oud is.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea,
Hartelijk dank voor je reactie. Ik kwam deze plaat tegen tussen een hele partij lp's die ik al jaren op zolder had staan en heb geen idee hoe ik er aan kom.
Heb ook geen idee van wanneer en ter gelegenheid van wat hij is uit gebracht. Maar ik vind het leuk je verhaal te lezen. Bedankt,
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt, Het is wel laat maar het is me nu wat duidelijker.
Nogmaals dank