waar kan ik celtische muziek met dissonanten vinden?

Ik ben op zoek naar muziek met (schijnbare) dissonanten.
Het is voor demo van vechtsporten (combi nunchaku, aikido, kendo, etc) waarbij iemand in een dilemma knapt. De dissonanten daarvoor zijn uitermate geschikt, maar ik kan het niet vinden. De celtische muziek die ik vind is allemaal heel harmonisch en dat dekt de lading dan toch weer niet echt.

Wie weet waar ik dit type muziek kan vinden? Linkjes zijn welkom.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik bedoel inderdaad Keltisch.
Op reactie dat Keltische muziek geen dissonanten kent, dat zou heel goed kunnen, maar dan lijkt de muziekstijl er op.
De dissonanten in de muziek van Major Lazer lijkt er inderdaad op, maar in mijn herinnering is het echt een Keltisch-achtig klinkende stijl.

Toegevoegd na 1 dag:
Extra toevoeging, de muziek heeft het gevoel van de film Braveheart, maar voor zover ik weet komt het daar niet vandaan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is wel heel erg toevallig, maar door mijn zoektocht voor een andere vraag, ben ik zojuist op een muziekstijl gestuit die wel eens zou kunnen voldoen aan jouw verwachtingen. Het betreft zogernaamde ' epic music' . Voornamelijk film- of filmachtige muziek met neo-klassieke, keltische, arabische, gotische en nog zo wat elementen die spanning en opbouw in de muziek brengen, van heel rustig tot heel vol en dramatisch. Er is een schier eindeloze stroom van dat type muziek, dus welke aretiesten / componisten het beste bij je passen wat je precies zoekt zul je zelf een beetje moeten uitvogelen, maar ik vermoed dat dat de hoek is waar je in moet zoeken. HIer zomaar een willekeurige cfompilatie ; heb hem niet helemaal in zijn geheel afgeluisterd nog. Op youtube vind je er legio van deze.

Bronnen:
zeker ook proberen :...
https://www.youtube.com/watch?v=jiwuQ6UHMQg

Disonanten komen voor in de muziek van Adrian von Ziegler en is te vinden op YouTube zoals hieronder wordt aangegeven. Ik zijn die vaak te vinden in de uitvoereingen van Clannad, Enya (Lord of the Rings), Celtic Women en Heather Dale. Op de sites Celtic Britain is ook nog wel het een en ander te vinden. Ook in de Scotse doedelmuziek komen vaak deze "vals klinkende" disonanten voor

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100