Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke elektrische gitaar moet ik kopen?

Ik heb nu al 4 jaar les in akoestische (klassieke) gitaar. Nu wil ik graag elektrische gitaar gaan spelen maar ik heb geen idee welke ik wil kopen. Mijn budget is +- €400, maar is het wel waard om meteen al zo'n dure te kopen? En wat voor versterker en boxen moeten er bij? Kleur: zwart met paars, groen of blauw.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben van plan er flink wat metal/punk op te gaan spelen, heb je daar een andere soort gitaar voor nodig?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
901

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een aankoop van zo'n instrument vergt een persoonlijke aanpak, want zoveel mensen zoveel wensen. Laat je informeren bij een muziekwinkel, en probeer daar een paar gitaren, maar voel je niet verplicht om 'm daar te kopen. Ik heb in Haarlem mij volledig laten voorlichten over gitaren, heb dit even laten inwerken en kwam een maandje later een gitaar tegen op BVA veilingen en heb die gekocht voor 200 euro(wp 950 euro). Dit was meteen de beste aankoop sinds lange tijd. Native Instruments Guitar Rig5 erbij gekocht met effect pedal en rocken maar!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hangt natuurlijk van je eigen smaak af, maar persoonlijk vind ik een Ibanez beter om metal te spelen. De juiste versterker is wel belangrijk!

Als je de mogelijkheid hebt ga dan langs bij de musicstore in Keulen. Je kunt daar verschillende gitaren en versterkers testen en je krijgt goed advies. Of neem een kijkje op hun site.
http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitarren/cat-GITARRE?NewCountry=NL
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding