Is Yamaha PSR-E series een goed type keyboard?

Ik wil het ook gaan leren om te spelen.
Of kan ik beter voor een Casio (3200) gaan?

Ook zit ik te denken aan een Roland E09, maar die is wel veel prijziger.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Het beste antwoord

Alledrie de keyboards die je noemt zijn niet zo goed. Ik heb wel alternatieven voor je in dezelfde prijsklasse. Ik ben professioneel toetsenist, dus ik heb er wel ervaring mee ;)

- Casio maakt over het algemeen geen geweldige muziekinstrumenten. De geluiden van Casio zijn vaak onnatuurlijk en de mechaniek van Casio-toetsen is minder aangenaam voor pianisten.
- De Roland E09 is dan al een beter keyboard, maar voor dat geld is er een beter alternatief met betere boxen (die zal ik als laatste noemen). Ik kan je dit keyboard afraden, want heb je bijvoorbeeld gehoord hoe de violen van dit keyboard klinken? Waardeloos als je het mij vraagt.
- De Yamaha PSR-E series zijn niet slecht voor het geld wat je ervoor betaalt, maar voor 100 euro meer heb je een keyboard van betere kwaliteit, met meer geluiden, meer mogelijkheden en betere sounds: de Yamaha Piaggero series.

De Yamaha Piaggero NPV80 is slechts €399,- en van geweldige kwaliteit. Dit is de meest uitgebreide uit de serie, want je hebt ook de NP-31 die slechts €299,- kost. Ik heb de NPV80 voor mijn zoontje gekocht om op te leren spelen, maar gebruik hem soms ook in mijn studio. Als je een keyboard wilt kopen wat je (mocht je plan om piano te leren spelen mislukken) nog verder kunt verkopen, ook over 10 jaar, dan moet je zeker voor deze gaan!

Voorbeeldfilmpje van de goedkoopste uitvoering: http://youtu.be/VvWUY7EJIVg

De rest moet je maar op youtube zoeken. Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op school speelde ik op een Yamaha PSR-E en die was heel goed, veel mogelijkheden en een heel mooi board ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag @VLMuziek op twitter/ FB Van Luttervelt Muziek: grote kennis van zaken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yamaha PSR-E heel goed! één van de betere vind ik persoonlijk