Kan iemand mij meer vertellen over het liedje 'this ain't a love song' van schouting for girls?

Welke instrumenten in het lied spelen en tot welke stijl het lied behoord?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Scouting_for_Girls Toegevoegd na 1 minuut:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Scouting_for_Girls Bronnen:
- wikipedia

Antwoorden (1)

Het is gewoon popmuziek, al wordt dit nummer als indiepop gelabeld.
Bas- en leadgitaar, keyboardje en drums zijn hier de gebruikte instrumenten, zoals bij honderden andere bandjes uit het genre.
En dat is dan ook de reden dat ik het zie als popmuziek in algemene zin: Het is muziek voor de massa.
Indiepop heeft als belangrijk kenmerk dat de muziek wordt uitgebracht onder een onafhankelijk label. Daar komt de term indie ook vandaan: Independant.
Dat is bij Scouting for Girls niet het geval; zij brengen muziek uit onder het platenlabel Epic. Dit label is al enkele decennia een mainstream label.