weet er iemand een liedje waar ze zingen dat hij iemand leuk vind maar zij hem niet?

ik bedoel gwoon om duidelijk te maken dat ze wel voor hem is gemaakt en dat hij verlieft is

Toegevoegd na 11 uur:
het liefst een vrij nieuw nummer ik ben zelf ook niet zo oud;)

ik bedoel een liedje waarin ze zingen ''ik hou van jou waarom kies je niet voor mij'' zoiets of ''wij horen bij elkaar laat me niet allleen''

bedankt voor de reacties tot nu toe

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
2.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien is 'Ik heb stiekem met je gedanst' iets? Is niet heel expliciet, maar wie weet...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
The Ramones: I wanna be your boyfriend
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er bestaan ontelbaar veel nummers over dit onderwerp, dus misschien kun je wat specifieker zijn:
-Was het gezongen in het Nederlands of in het Engels?
-Welke muziekstijl was het?
-Is het een nieuw nummer of al wat ouder?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Opole, ik heb de vraag geïnterpreteerd als: wie kent een liedje waarin een dergelijk thema voorkomt?
Volgens mij is vraagsteller niet op zoek naar een specifiek liedje maar naar liedjes waarin dit thema voorkomt. Maar ja, misschien is mijn interpretatie van de vraag wel verkeerd...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Don't You Want Me van The Human League komt wel heel dicht in de buurt, het is alleen dat zij hem wel aardig vindt maar aangeeft zonder hem verder te moeten. Niet helemaal het zelfde dus hierbij gepost als reactie ipv antwoord.
Poet
9 jaar geleden
Ramses Shaffy is leuk: de ene wil de ander
https://www.youtube.com/watch?v=G5CKmY0oJRM

Het beste antwoord

Het ligt een beetje aan je muziek smaak, maar gezien jee leeftijd enkele suggesties:

laanie - jij bent alles voor mij
( of andere nummers van hem, als je van nederlandstalige rap houd, kan je ook eens op INB zoeken)

Alexander rybak - fairytaile ( I'm in love, with a fairytale even though it hurts but I don't care if I lose my mind....) liedje van songfestival 2012 geloof ik

Of, iets ouder maar daarom niet minder, een country nummer: Brokenheartsville van Joe nichols ( 2010 geloof ik )
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt!! laanie - jij bent alles voor mij vond ik een erg goed en passend liedje

Andere antwoorden (2)

Volgens mij voldoet Kayleigh van Marillion aan je stelling.

"zij" komt weliswaar niet aan het woord, maar uit de tekst kun je opmaken dat hij haar hart heeft gebroken maar dat hij het nog wel wil proberen met haar.

Kayleigh is it too late to say I'm sorry?
And Kayleigh could we get it together again
I just can't go on pretending that it came to a natural end
Kayleigh oh I never thought I'd miss you
And Kayleigh I thought that we'd always be friends
We said our love would last forever
So how did it come to this bitter end
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
deze is ook wel iets voor je
Claudia de Breij - Mag ik dan bij jou
ik vind het een topnummer

ff twee coupletten :

Als de oorlog komt,
En als ik dan moet schuilen,
Mag ik dan bij jou?
Als er een clubje komt,
Waar ik niet bij wil horen,
Mag ik dan bij jou?
Als er een regel komt
Waar ik niet aan voldoen kan
Mag ik dan bij jou?
En als ik iets moet zijn,
Wat ik nooit geweest ben,
Mag ik dan bij jou?

Mag ik dan bij jou schuilen,
Als het nergens anders kan?
En als ik moet huilen,
Droog jij m’n tranen dan?
Want als ik bij jou mag,
Mag jij altijd bij mij.
Kom wanneer je wilt,
Ik hou een kamer voor je vrij.