Waar kan je zien of een liedje © is of niet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alle liedjes zijn dat.
Ook als je zelf een eigen liedje maakt.
Of de eigenaar het prima vindt of je het kopieert en of verspreid (en onder welke voorwaarde) hangt van de eigenaar af.

Antwoorden (1)

Eigenlijk kan de vraag beter andersom gesteld worden: waar kan je liedjes vinden die auteursrechtvrij zijn? De meeste muziek namelijk is beschermd door copyright. Maar je kunt vrij te downloaden en vermenigvuldigen liedjes vinden door te googelen op "Free Public Domain Sheet Music".
Over het algemeen zijn dat klassieke liederen, volksliedjes, en oude amusementsmuziek. Maar er zijn componisten die hun maaksels zelf zo publiceren omdat zij graag willen dat hun werk gebruikt wordt. Kijk maar eens hoeveel sites je krijgt als je op de hierboven aangegeven woorden zoekt!
Amadea