heb ik een subwoofer nodig?

Ik heb stereo zuilen met 22 cm conussen. Net een nieuwe Yamaha
RX V675 receiver gekocht met actieve subwoofer aansluiting. Is een
subwoofer nodig met de zuilen die ik al heb? Voegt dat nog wat toe?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (4)

Nee, nier per-sé nodig, maar wel gewenst voor de beste bas-effecten.
9 jaar geleden
jc54
9 jaar geleden
Dan heb je behoorlijke zuilen. Mijn subwoofer hier heeft een conus van zo'n 40 cm.
Ja, voor een betere beleving van het geluid. Een subwoofer maakt het lage geluid voelbaar. 'T is natuurlijk maar net of je dat wilt. Wil je dat niet voelen, of de buren willen dat niet; dan heb je hem niet nodig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee absolute niet nodig, de 22 inch speakers komen diep genoeg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Elk gehoor is anders, elk met zijn specifieke 'afwijking'.

De een neemt minder hoge tonen waar, een ander neemt het middenregister minder waar, de volgende heeft dit met lage register, of een combi, enz...

Daarbij is de ruimte waar de installatie komt te staan ook van belang.
Het wordt dus een kwestie van thuis uitproberen.