Is er een Europees songfestivalliedje welke je wel leuk/goed vind? (Jaartal en land maakt niet uit.)

Ikzelf vind bijv. dezen wel leuk/goed:
Daniel - Dzuli
Sandra Kim - J'aime La Vie
Nicole - Ein bischen Frieden
Tatu - Ne Ver Ne Boisia Ne Prosi
(Ik heb nog wel een paar van 't songfestival op m'n PC maar weet niet zo 1-2-3 welke...)

PS: de vraag is dus NIET of je niet naar 't songfestival kijkt omdat je er misschien niks aan vind vanwege onvrede over de puntentelling enzo... Daar zijn al genoeg vragen over gesteld. En de vraag is dus ook niet welke liedjes je slecht vind (maar je kunt uiteraard wel reacties plaatsen op anderen en hun mening afkraken... :P.)

@Antwoordman:
Da's een ouwe ;)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Het beste antwoord

Oh, wat een leuke vraag. Ik neem even een lijst ernaast van alle liedjes en zet hier wat ik leuk vind:
Abba - Waterloo
Cliff Richard - Congratulations
Conny Froboess - zwei kleine italianer
Dana - All kinds of everything
Johnny Logan - Hold me now
Johnny Logan - What's another year
Katrina & the Waves - Love shine alight
Mouth & MacNeal - Ik zie een ster
Nicole - Ein bisschen Frieden
Sandie Shaw - Puppet on a string
Sandra Kim - J'aime la vie
Teach In - Ding a dong
Vicky Leandros - Apres toi

Ik kan me ook nog herinneren: The Herreys (of hoe je dat schrijft. ) een scandinavische band. Erg leuk liedje, maar kan het niet vinden.

Ik laat het hier even bij. Het zijn er vast nog veel meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
The Herreys: Dat is niet zo moeilijk te vinden: http://www.youtube.com/watch?v=Hlxv0dcypZU
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thnx. Ik wist wel dat er iemand zou reageren!

Andere antwoorden (11)

Ik volg het songfestival eigenlijk niet zo, maar dit jaar heb ik de finale gezien. Ik vind 'Fairytale' van Alexander Rybak echt een leuk lied! Het is een super zomernummer waar ik helemaal vrolijk van word!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1! Vond ik ook!
AWM
14 jaar geleden
Whats an other year van Johnny Logan
is zo'n beetje de enige die ik erg goed vind
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De laatste 20 jaar niet meer.

Het mooiste songfestivalliedje vind ik Eres Tú van Mocedades.
http://www.youtube.com/watch?v=FfX-KSbfIz0

Daarnaast Waterloo van ABBA.
http://www.youtube.com/watch?v=0oMimCa6Hd0

Vroeger vond ik Making Your Mind Up van Bucks Fizz ook erg leuk (vooral toen die rokjes werden afgerukt ;-), maar nu denk ik alleen nog maar vanwege nostalgische redenen.
http://www.youtube.com/watch?v=pACePi441ds
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De laatste van 2009 vind ik best wel leuk.
Waterloo van Abba blijft leuk.

Voor de rest herken ik bepaalde nummers niet eens.
Er zijn wel een paar nummers geweest die als tweede zijn geëindigd, maar daarvan ken ik de artiesten niet bij naam.

Toegevoegd op 13-06-2009 22:03:22
Ruth Jacott - Vrede (Peace)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind 'Nocturne' van Secret Garden nog steeds erg mooi. Zij waren de winnaars van 1995, uit Noorwegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een van mijn favorieten is net als dhr of mevr. oeroeboeroe eres tú.
maar mijn absolute nummer een songfestival hit is halelujah van milk and honey (israel) 1979 als ik me niet vergis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn idd wel een paar leuke bij, maar volgens mij ligt het er ook aan hoe vaak je het luistert : De liedjes van dit jaar heb ik wat vaker beluisterd en blijken opeens veel leuker te zijn, dan toen ik ze die ene keer op tv zag. Over dit jaar gesproken, die zijn me het beste bijgebleven.. , ik vond Alexander Rybak echt heel leuk! Ik vond het liedje meteen goed! :D maar het kan er natuurlijk aan liggen dat ik best wel jong ben en dat ik een meisje ben (alexander is niet lelijk :P )
Verder vond ik een ander liedje ook heel grappig, ook al was de tekst heel stom:

- We are the winners - LT United
- Show me your love - Tina Karol (best wel een standaard songfestival liedje)

En verder kan ik me er niet veel herinneren : P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het helemaal eens met je dat de nummers van dit jaar best leuk zijn als je vaker luistert (Turkije/Albanië/Azerbaidjan/Malta etc.) +1
Eres tu van Mocedades en L' oiseau et L'enfant van Marie Miriam. Ook Merci Cherrie van Udo Jürgens en Un banc une arbre et une rue van Séverine.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mocedades - Eres Tu (als ik dat nummer hoor, roept dat bij mij het ultieme songfestival gevoel wat ik in de jaren 70 had op)
Vicky Leandros - Apres Toi
Ruslana - Wild Dances
Ruth Jacott - Vrede
Olson Brothers - Fly on the Wings of Love (gewoon gezellig)

Er zijn heel veel slechte songefestival-liedjes maar ook heel veel goede. Zoals Jeanneque al terecht opmerkte
zou je ze eens wat vaker moeten horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Johnny Logan, Hold me Now. Die vond ik erg mooi en nog steeds als ik hem hoor. Mooie tekst, ja gewoon een goed nummer.