Niet alle radiozenders hebben het nummer verbannen.

Op http://nl.wikipedia.org/wiki/Jeanny is dit te lezen over het lied:

"Het nummer is grotendeels een monoloog van een man. Hij spreekt zijn meisje, Jeanny, aan. De songtekst is echter zeer suggestief en werd dan ook op verschillende manieren geïnterpreteerd. Er werd namelijk beweerd dat het nummer ging over de moord op een jong meisje en dat het geïnspireerd zou zijn op een lustmoord door de Oostenrijkse seriemoordenaar Jack Unterweger. Er zijn verschillende elementen in het nummer die daarop zouden kunnen duiden: de aanwezigheid in een bos, waar de mannelijke verteller Jeanny aanspoort om daar weg te gaan, de verwijzing naar het feit dat Jeanny een schoen heeft verloren, het heimelijk achtervolgen van het slachtoffer, het interpreteren van de wensen van het slachtoffer tegen haar woorden in, het feit dat hij zegt dat zij bij elkaar horen nadat hij heeft gehoord dat "zij" dichterbij komen en haar niet mogen vinden, ... De toon van de monoloog gaat van sussend tot dwingend, fanatiek en krankzinnig. De suggestie wordt gewekt dat de dader zich seksueel aangetrokken voelde tot het slachtoffer (verwijzing naar haar rode lippen) en dat het slachtoffer uiteindelijk vermoord wordt: als de man haar niet kan hebben, dan kan niemand haar hebben.

Tevens beweerde men dat dit nummer verkrachting en moord verheerlijkt. Bijgevolg werd het nummer door enkele radiozenders van de radio verbannen."
Antoni
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is een lugubere tekst
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens wikipedia omdat men vond dat dit nummer verkrachting en moord verheerlijkt. De songtekst is zeer suggestief en werd op verschillende manieren geïnterpreteerd. Er werd beweerd dat het ging over de moord op een jong meisje, en dat dt liedtekst geïnspireerd zou zijn op een lustmoord door de Oostenrijkse seriemoordenaar Jack Unterweger.

Toegevoegd na 3 minuten:
dt liedtekst = de liedtekst
Amadea