Hoe heet dit liedje zonder 'drop'?

Ik heb het liedje één keer vaag op de achtergrond gehoord, dus ik ben bang dat de beschrijving niet heel duidelijk zal zijn. Toch hoop ik dat iemand mij kan helpen.

Wat het meest opvalt aan dit (volgens mij redelijk nieuwe?) liedje, is dat er geen 'drop' is. Het liedje wordt langzaam opgebouwd, daarna verwacht je dat het helemaal los gaat. Maar dat is hier dus juist niet het geval. In plaats hiervan hoor je een rustig melodietje, ik denk piano o.i.d.

Verder is het enige wat ik erover kan zeggen dat er voor zover ik weet niet in gezongen wordt - ik ben slecht in genres, maar het is denk ik iets van pop, dance of house - gister heb ik het voor het eerst op een feestje gehoord, dus het is waarschijnlijk vrij nieuw.

Nogmaals sorry voor de vage beschrijving, maar ik hoop dat jullie kunnen helpen! Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dr. pop inschakelen (Gerard Ekdom) :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Nez - Heb ik geprobeerd, ook via spotify top100 en afspeellijsten op spotify, maar het nummer lijkt (nog) niet erg populair te zijn...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als er niet gezongen wordt hoe weet je dan dat er "geen drop"is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@vlindertje98 - voor zover ik weet staan zang en drop los van elkaar. in dubstep bijvoorbeeld komt vaak geen zang voor, maar het genre is juist bekent om de drops
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh oké, ik begreep het verkeerd,dacht dat je echt drop bedoelde hahaha!
Sorrie!
Amadea
9 jaar geleden
Het blijft voor mij verwarrend als iemand het over een liedje heeft maar er geen tekst in zit. Ee liedje wordt per definitie gezongen. Je bedoelt dus een instrumentaal pianonummer (of synthesizer)?

Antwoorden (2)

Ik ken er maar eentje die daaraan voldoet, bij deze:
Radiohead - Street Spirit
www.youtube.com/watch?v=IrTB-iiecqk

Toegevoegd na 1 minuut:
wordt wel in gezongen trouwens
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat het freeze pop met Less Talk More Rokk nog wel is kan zijn.