Wat betekenen de letters M,S,Q bij het instrument Jupiter 606 MS-Q? Waar staan ze voor?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Het beste antwoord

Om te beginnen is het wel handig om te weten dat een Jupiter 606 MS-Q een trompet is. Het populairste model bij zowel beginners als studenten. Gebouwd in Taiwan en via Duitsland (Marburg) naar de Europese muziekinstrumentwinkels verspreid.

M staat voor messing: waarvan de beker, de mondpijp en de stempomp gemaakt zijn.
S staat voor verzilverd (silvered): het betreft verzilverd goudmessing.
Q staat voor Q-case. Wat dat is daar heb ik een tijd naar moeten zoeken. Er zijn ook saxofoons en mobieltjes met een Q-case. Die zijn sterk en toch licht. Een lichtgewicht harde kunststof hoes/koffer. Er hoort dus een mooie koffer bij deze trompet. Misschien lukt het me later nog er een plaatje van bij te plaatsen.
Amadea
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Plus... Schitterend stukje research!