op welke fred moet ik mn capo zetten om de toonhoogte een octaaf hoger te hebben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Antwoorden (1)

De 12de freT. Dat is het fret met de twee stipjes.

Toegevoegd na 2 minuten:
Klik de foto voor de vergroting.

Toegevoegd na 14 minuten:
Het fret. Dankzij Amadea.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Z512099
9 jaar geleden
Dat wordt een lastige vingerzetting...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zeker als je op een akoestische zonder cutaway speelt :D.
Amadea
9 jaar geleden
Is het nou de of het fret?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zeg het maar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij de. Maar heb het idd ook met het geschreven.
Amadea
9 jaar geleden
Woordenboek: onzijdig. Dus het twaalfde fret!
Z512099
9 jaar geleden
@ Amadea:
Kritiek op het taalgebruik en/of de spellingwijze van een ander is niet toegestaan, van mij mag het wel...
Dat staat in de richtlijnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://nl.wiktionary.org/wiki/fret Zegt overigens weer (m) Staat onzijdig niet bij fret(martelachtige) want die is zowel onzijdig als mannelijk dacht ik.
Z512099
9 jaar geleden
Mr. Tomaat, je hebt gelijk : het is DE 12 de fret.
Amadea
9 jaar geleden
@Z512099: dan zou het antwoord ook niet mogen...
Z512099
9 jaar geleden
En nog iets: het is onmogelijk om op de 12 de fret een Capodaster te plaatsen, de hiel zit in de weg!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is afhankelijk van je gitaar, bij akoestische zal het vaak niet gaan. Bij een elektrische kan ie weer makkelijk op de 12de.
Z512099
9 jaar geleden
Bij een klassieke of een western - gitaar zal de capo vanwege de hiel naar de 11 de fret glijden, maar het kan wel op de electrische, dacht er te laat aan.