Speelt de radio liedjes sneller af dan normaal?

Dat gevoel heb ik dus, net was een "Watskeburt" op de radio maar ik kan me niet herinneren dat het zo snel ging!
Het radiostation waarop ik dit dacht te horen was 538.
Leuke vraag dacht ik bij mezelf... :)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
4.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn van Watskeburt twee versies, de radio versie (kortere) en de originele versie. Is wel met meerdere liedjes zo, dat er een radio versie van gemaakt word.

Het beste antwoord

Ja, sommige radiostations kiezen er voor om tracks een paar procent sneller af te spelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Over het algemeen draaien ze de liedjes niet sneller af. Omdat dit gewoon niet aan te horen is. Bij langere nummers kan het zijn dat ze hem wat sneller afkappen. Maar ze spelen het zeker niet sneller af. Anders zou je dat verwachten bij nummers van pink floyd of iets dergelijks wat 13 minuten duurt. maar die beginnen ze gewoon bij de 5de minuut en kappen ze ook na een minuut of 4 weer af. Als je een liedje versnelt dus de beats per minute verhoog je trek je ook vaak aan de toonhoogte. En dit zal niet klinken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welkom in de digitale tijdperk. Ja men kan de bpm veranderen zonder dat de toonhoogte veranderd.
En omwille van het 'op tijd zoveel nummers in het uur' te halen doet men dat soms ook. (Min is niet van mij :))
Dat kan maar hoeft niet, eigelijk zijn het dan gewoon mixes