Omdat ze zichzelf hebben genoemd naar de pianowinkel van Paul Anderson in St. George, Utah. Hij is een van de mannen die deel uitmaken van de gehele groep.

Als je het vergelijkt met de muziekterm pianokwartet dan is het nog niet zo'n vreemde naam. Want een pianokwartet bestaat uit één piano, een viool, een altviool, en een cello.
Amadea
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Dus zijn het eigenlijk the piano shop guys!
Amadea
9 jaar geleden
Dan zou je moeten zeggen The Piano Guys shop guys.

Andere antwoorden (1)

The Piano Guys is een Amerikaanse muziekgroep die bekend is geworden via YouTube, waar de groep professioneel ogende video's uploadt van muziekmash-ups van populaire nummers.

De leden van de groep zijn:

Jon Schmidt (piano)
Steven Sharp Nelson (cello)
Tel Stewart (video/editing)
Paul Anderson (video/producer)
Al van der Beek (muziek/locatie)

In hun video van het nummer What Makes You Beautiful van One Direction zijn alle vijf leden van The Piano Guys te zien terwijl ze op één piano spelen.

Tel Stewart maakt overigens volgens http://en.wikipedia.org/wiki/The_Piano_Guys momenteel geen lid meer uit van de groep.
Antoni