Wat is het meest bespeelde muziekinstrument?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je over de hele wereld bedoeld, dan ga ik voor de fluit, Zelfs de meest primitieve stammen hebben altijd wel een zelf gefabriceerde fluit.

blokfluit??

Gitaar.

gitaar of piano

Piano, for sure.

Gitaar gevolgd door piano en dumstel

Bij mij in huis de mondharmonica, maar bij anderen is het wellicht een ander instrument. Over het algemeen de piano, denk ik

de stem

Dat is het menselijke muziekinstrument: de stem...

Afgaande op de verdeling van de leerlingen bij mij op de muziekschool zou ik concluderen: 1. gitaar 2. zang 3. drum/basgitaar

Dat is de "Ex-Vieuxtemps" van Guarneri Del Gesu. Die stamt uit 1741 en er wordt nog steeds op gespeeld, dus dat is wel het meest bespeelde muziekinstrument. Is een paar miljoen waard.

Ik zou zeggen het slagwerk, omdat je deze in vele vormen en maten hebt, en zelfs zelf kunt maken. Hierdoor is het overal op de hele wereld makkelijk, goedkoop en ritmisch bespeelbaar.

Gitaar, ideaal voor begeleiding en relatief makkelijk mee te nemen.

Met stip bovenaan: De stembanden! En als tweede: Alle mogelijke en onmogelijke vormen van ritme-intstrumenten. Van een omgekeerde emmer via djembetrommels en claves tot het drumstel!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100