Wat is het meest bespeelde muziekinstrument?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er schijnt een competitie gaande te zijn,tussen de karpuin en de saksement en het is nog onduidelijk wie de winnaar gaat worden!

Het beste antwoord

Als je over de hele wereld bedoeld, dan ga ik voor de fluit,
Zelfs de meest primitieve stammen hebben altijd wel een zelf gefabriceerde fluit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je. Ik denk dat je gelijk hebt.

Andere antwoorden (13)

blokfluit??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
denk ik ook : als kinderen op de basisschool muziekles krijgen, is dit ook het gemakkelijkste instrument om redelijk snel te leren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Nederland kan ik me het wel voorstellen, maar is dit een instrument dat men ook buiten Europa en de VS veel speelt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gitaar of piano
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Piano,

for sure.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gitaar gevolgd door piano en dumstel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij in huis de mondharmonica, maar bij anderen is het wellicht een ander instrument.

Over het algemeen de piano, denk ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is het menselijke muziekinstrument: de stem...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afgaande op de verdeling van de leerlingen bij mij op de muziekschool zou ik concluderen:
1. gitaar
2. zang
3. drum/basgitaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is de "Ex-Vieuxtemps" van Guarneri Del Gesu.
Die stamt uit 1741 en er wordt nog steeds op gespeeld, dus dat is wel het meest bespeelde muziekinstrument.
Is een paar miljoen waard.
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Ik zou zeggen het slagwerk, omdat je deze in vele vormen en maten hebt, en zelfs zelf kunt maken. Hierdoor is het overal op de hele wereld makkelijk, goedkoop en ritmisch bespeelbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gitaar, ideaal voor begeleiding en relatief makkelijk mee te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met stip bovenaan: De stembanden!
En als tweede: Alle mogelijke en onmogelijke vormen van ritme-intstrumenten. Van een omgekeerde emmer via djembetrommels en claves tot het drumstel!