welke straf staat er op om zonder toestemming muziek te draaien op je radiozender?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een boete van een paar duizend euro!!

Het beste antwoord

Als de radiozender illegaal is ('etherpiraterij')

een bestuurlijke boete tot maximaal € 45.000,-.

"De bestuurlijke boete kan oplopen tot maximaal € 45.000,-. Het voornemen tot het opleggen van een bestuurlijke boete (en een last onder dwangsom) wordt zonder waarschuwing, ook al is er sprake van een eerste overtreding, opgelegd.
Bij het bepalen van de hoogte van de boete wordt onder meer rekening gehouden met de ernst van de verstoring veroorzaakt door de illegale zender en de verwijtbaarheid van de overtreder. Eveneens kunnen bijzondere omstandigheden, zoals recidive, pogingen om het toezicht te ontlopen door aanstuurconstructies of het gebruik van mobiele masten, een reden zijn voor verhoging van de boete. Ook verlaging van de boete is mogelijk indien er feiten of omstandigheden zijn die daartoe aanleiding geven. De boete wordt, nadat deze door Agentschap Telecom is opgelegd, door het CJIB geïnd.

Daarnaast wordt in alle gevallen een last onder dwangsom opgelegd. Afhankelijk van de ernst van de overtreding kan de dwangsom € 2.250,- of € 4.500,- zijn. Per keer dat een overtreder weer in de fout gaat, kost dit € 2.250,- of € 4.500,- tot een maximum van € 33.750,-, respectievelijk € 67.500,-."