Wat iemand hoe zo'n standaard niets-aan-de-hand achtergrond deuntje heet?

De vraag zegt het al, hoe heet het nummer in onderstaand filmpje?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Antwoorden (2)

Dat is liftmuziek/elevator music of muzak.

https://www.youtube.com/watch?v=S5PvBzDlZGs

Toegevoegd na 30 minuten:
20 minuten in het filmpje hieronder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij kun je deze ook vinden in Bassie en Adriaan. Liftmuziek inderdaad
het genre is waarschijnlijk 'muzak' een naam die bedacht werd door generaal George Squier, die een systeem had gemaakt om achtergrondmuziek te spelen terwijl arbeiders aan het werk waren (de productiviteit zou hierdoor verhogen). De naam muzak is ontstaan omdat Generaal Squir zich verbaasde over de naam van het fotografie-bedrijf; Kodak (dat niks betekende). Hij voegde het begin van het Engelse woord music toe (mus) en het laatste deel van de naam Kodak. Hierdoor ontstond de benaming Muzak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Hoe kan het dan dat er een z staat, terwijl jij beschrijft dat het van music (met een s dus) komt?
Amadea
10 jaar geleden
Toch luidt jouw vraag echt hoe zo'n standaard niets-aan-de-hand achtergrond deuntje heet, PersoonMetEe. Dus daar wordt op geantwoord!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk wordt het woord Elevator Music overigens eerder gebruikt dan 'muzak'. Waarom er bij het woord Muzak (ook in de Engelse benaming) een 'Z' word gebruikt in plaats van een 'S' is mij totaal onduidelijk.