'Wie' is de inspiratie voor het nummer Poison van Alice Cooper?

Hier is de vertaling al te vinden, dus die zoek ik niet. ;-) http://songteksten.net/translation/1362/19787/alice-cooper/poison.html

Gaat het gewoon om een fictieve vrouw of een daadwerkelijk bestaand persoon?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
3.9K

Het beste antwoord

Het gaat niet over een "fictieve vrouw" en ook niet over een bestaand persoon. Op deze site:

http://www.lyricinterpretations.com/Alice-Cooper/Poison

kun je lezen dat het alleen maar over zijn verslavingen gaat.

"He says on a recent interview that this song is about his alcohol and drug addictions, if you piece it together this was his first sober album and he would have written it whilst in rehab, so it makes sense that he wrote this realising that alcohol and drugs are not good for him and are his Poison".

Natuurlijk is dit ook maar een mening, maar ik schat in, dat iemand niet zomaar uit zijn duim zuigt dat hij dit in een interview gezegd zou hebben.

Iemand anders op dezelfde site bevestigt dat, en zegt het daar nog korter en krachtiger:
"This song is about intravenous drug use. The "woman" is symbolic of the drug."