Waarom zeggen bijna alle rappers "euh" voordat ze gaan rappen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

Dat komt uit Amerika overgewaaid, want daar zeggen ze niet euh, maar eerder Yo , of Eey. En is het in NL verbasterd naar een soort vreemde uh.

Beetje zoals zangers doen, eerst zingen of stemoefeningen doen voordat ze zingen, en rappers zeggen uhm uhm of yo yo , om erin te komen, soort van opwarmen voor de show dan... het is van origine afro-amerikaans en zij hebben vaak de neiging om eey eey of yo yo te zeggen.

Je kan dus zeggen dat het gewoon bij de muziekstijl hoort.

Je hoort het ook heel vaak in rap-battles.

Toegevoegd na 1 minuut:
Trouwens, "ze" doen dat niet allemaal hoor, maar het hoort er wél bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat staat stoer : )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om de aandacht van het publiek te trekken, zo van luister naar wat ik te zeggen heb!. Over de jaren heen is het ook een soort 'trend' geworden volgens mij, aangezien het eerst niet zovaak voorkwam...