Omdat de zwarte muzikanten niet genoeg geld hadden voor instrumenten, gebruikte ze huis-, tuin-, en keukenmateriaal. Ze voegden hun stem erbij, en je had alle materialen voor een rap te maken.
Tegenwoordig gebruiken ze beats en muziek van de computer.

Dus buiten hun stem (zang + beatbox) gebruikten ze vroeger weinig echte instrumenten maar vooral gratis voor de hand liggende spullen waar ze een ritme mee konden vormen (of gewoon met hun handen klappen bv.). Nu zijn bijna alle instrumenten digitaal gemaakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

belangrijkste is de drumkit, vroeger waren dit emmers en goedkope dingen waar je een beat mee kon maken. daar kwam nog vaak een gitaar en/of piano bij voor de melodie. dit is nu vervangen door een keyboard waar je veel meer geluiden uit kunt halen. maar zonder drums heb je geen fatsoenlijke beat dus dat is echt belangrijk.

In de drumkit heb je een aantal onderdelen die gebruikt worden naast de traditionele drumkit. denk daarbij aan een cowbell, tamboerijn of woodblok.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alle denkbare instrumenten. Hoewel in de beginperiode veel met drumcomputers en samplers en platenspelers werd gewerkt zie je nu alles voorbij komen. Strijkers, live drums, laptops, maar natuurlijk zijn de oude bekende drumcomputers en elektronische apparatuur nog steeds daar, hoewel steeds vaker vervangen door PC's.

Toegevoegd na 5 minuten:
Vaak als je een instrument hoort (trompetje bijv.) is het een sample uit een oude jazz- of funkplaat.

Toegevoegd na 7 minuten:
Waar ik platenspeler zeg is draaitafel de meer gebruikte term. Normaliter is het natuurlijk geen instrument, totdat je ermee gaat scratchen of deze gebruikt om een bepaalde sample in de mix te gooien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist geen instrumenten. Voornamelijk drukcomputers, samples en elektronica. Soms wel eens met band, zoals bij de Nederlandse band Relax.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een sample is geen instrument, net zoals een akkoord op een piano geen instrument is. Een sequencer/sampler of PC(met sample software) zijn instrumenten(waar je die samples in kan stoppen en uit kan toveren). Elektronica is nogal ruim en daardoor gedeeltelijk onjuist, de helft van de elektronica die gebruikt wordt is geen instrument, zoals de versterker, microfoon, speaker, mixer etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zeg ik toch ook? Juist geen instrumenten, maar samples. En met elektronica bedoel ik natuurlijk drumcomputers, synths etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Euhh. Ja joh je zegt inderdaad iets nog gekkers ja. Mijn excuus. Een drumcomputer is naaste een synthesizer namelijk gewoon een instrument.
http://en.wikipedia.org/wiki/Drum_machine
http://en.wikipedia.org/wiki/Synthesizer Op de vraag hoe met welke intrumenten maak je rockmuziek zeg je toch ook niet: Dat maak je niet met per se instrumenten, maar met gitaarrifs basloopjes en drumritmes. Een sample is niet vergelijkbaar met een instrument. Als je op de een of andere manier ontkent dat drumcomputers/synths muziekinstrumenten zijn is een sample niet hetgene wat je wel als voorbeeld gebruikt. Je gaat volgens mij uit van de onjuiste benadering dat alles wat elektronisch(dus niet elektrisch) is geen instrument is. Maar wat vindt je dan van een keyboard (dat is wat anders dan een synthesizer)? Ben benieuwd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zeg juist dat een sample geen instrument is. Zoek het op, ofzo. En inderdaad, een keyboard/synth is eigenlijk ook gewoon een instrument, maar in welke mate iets nog een instrument is als je het op de computer bewerkt etc.