Jaren geleden begon er een TV reclame met een vioolorkest met een indrukwekkende intro van zo'n 5 seconden. Welke was dat? Zie uitleg?

Je zag na 5 sec in close up stof van vioolkast en strijkstokken komen waarna tweede inzet werd gedaan etc. Wat is toch de naam van dat nummer , componist en evt reclame.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Het beste antwoord

Ik kan me nog wel herinneren dat er ooit een reclame was dat een deel van de "Zomer" uit de vier jaargetijden van Vivaldi gebruikte, maar geen idee voor welk bedrijf/product. Is dit het muziekstuk dat je bedoelde ? http://www.youtube.com/watch?v=g65oWFMSoK0&feature=player_detailpage#t=489
gvrox
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mij schiet direct de Grolschreclame te binnen, met de slogan vakmanschap is meesterschap. Deze spotjes belichtten steeds een of ander oud ambacht en eindigden dan met hen eigen bier. De muziek klonk klassiek maar was speciaal voor de reclamecampagne geschreven. De muziek is indertijd ook op een 45 toeren single uitgegeven omdat veel mensen wilden horen hoe het hele muziekstuk klonk. Ze hebben toen het korte reclamemuziekje nog tot een enkele minuten durende lengte moeten uitbreiden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
omdat veel mensen wilden horen hoe het hele muziekstuk klonk. Ze hebben toen het korte reclamemuziekje nog tot een enkele minuten durende lengte moeten uitbreiden. Prachtige ironie :D