Wat gebruikt meer stroom? Een walkman of een CD speler

Ik heb nu twee apparaten. En veroudere oplaadbare batterijen.
Bij welke van de twee apparaten gaan deze batterijen het langst mee?
Hierbij gaat het om een normale walkman met radio en een compacte CD speler met mp3 functie.

Toegevoegd na 35 seconden:
Voor een geplande vakantie over 2 weken heb ik het juiste apparaat nodig.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Tip: test het eens uit !
Castle
10 jaar geleden
Wat is een normale walkman? Ik heb namelijk ene van Sony (NWZ-E384). Deze sluit ik aan op een pc en hij laad op. Als ik hem een half jaar niet gebruik zit hij nog vol. Hier zit ook radio op en je kan opnemen. Moeilijke vraag dus.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
@Castle
Deze vraag is niet te beantwoorden. Daarvoor ontbreken teveel gegevens. Ik heb een poging gedaan maar toen bleek dat de MP3's niet van een stick kwamen maar van een CD is mijn antwoord verwijderd omdat de vragensteller er niets (meer) aan had.

Het beste antwoord

In mijn ervaring gingen walkmans altijd veel langer mee.

In een discman zitten meer onderdelen die veel sneller bewegen. De laser kost ook veel energie. Daarnaast heeft de mp3 functie relatief veel rekenkracht nodig wat ook weer nadelig werkt op de levensduur van de batterij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uiteraard ook bij het uitzetten van een walkman speelt deze bij het aanzetten gewoon door waar die gebleven was