Wat is de betekenis van het nummer Hey Brother - Avicii?

Weet jij het antwoord?

/2500

In zo'n geval ga ik kijken naar de inhoud van de in het Nederlands vertaalde tekst: Hé broer, daar is een eindeloze weg die we kunnen herontdekken Hé zus, weet dat het water zoet is, maar bloed is dikker* Oh, als de hemel naar beneden valt, voor jou Is er niks in deze wereld dat ik niet zou doen Hé broer, geloof je nog steeds in een ander Hé zus, geloof je nog steeds in de liefde, ik vraag het me af Wat als ik ver van huis ben: oh broer, ik zal je horen roepen Wat als ik het allemaal verlies: oh zus, ik zal je eruit helpen * Blood is thicker than water = familiebanden zijn belangrijker dan de banden met je vrienden. Het gaat dus over de goede band tussen een broer en een zus. Ze leiden hun eigen leven, maar weten dat ze altijd op elkaar terug kunnen vallen. Ze zullen altijd voor elkaar klaar blijven staan, wát er ook gebeurt. Of het om werkelijke familieleden gaat, of dat het metaforen zijn dat weet alleen de schrijver van de tekst.

Bronnen:
http://songteksten.net/translation/7826/96...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100