Hoe open je een discotheek?

Ik ben namelijk van plan om alle moeite te doen om een discotheek te runnen, maar hoe?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
9.2K

Antwoorden (2)

Inschrijven K.v.K., voldoen aan de gemeentelijke verordeningen aangaande de Horeca-wet. Contracten afsluiten met eventuele (drank)leveranciers. Inrichten en voldoen aan alle veiligheidseisen. Als aan alle voorwaarden is voldaan openstellen met een groot feest.
10 jaar geleden
Als je een locatie hebt begin je met een bedrijfsplan waarin je aantoont dat jouw discotheek levensvatbaar is. Hoeveel klanten verwacht je, wat gaan ze besteden, welke openingstijden wil/mag je hanteren, wat is jouw doelgroep etc. Vervolgens zorg je dat je de financiën op orde heb. Als dat via een bank gaat, willen ze een bedrijfsplan zien. Er is geen bank te vinden die geld steekt in een discotheek op basis van een leuk verhaaltje. Ze willen zekerheid dat de discotheek genoeg opbrengt om de schuld af te lossen.

Vervolgens schrijf je je in bij de Kamer van Koophandel om je bedrijf te starten. Daarna richt je de locatie in, zorg je voor personeel en een boekhouder/adviseur en ga je je marketing en relaties met leveranciers opzetten. Horeca is een grillige wereld, waarin succes vrijwel nooit vooraf gegarandeerd is.

Wat handig is, is om mee te lopen met een discotheek in de buurt. Je ziet dan met eigen ogen wat er allemaal bij komt kijken om een disco te runnen. Het is meer dan plaatjes draaien en een biertje tappen, het is gewoon keihard werken op (voor sommigen) onaangename tijden.

succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
En heel belangrijk is natuurlijk om bij de gemeente te vragen of je een disco mag openen en op welke tijden en wat de bestemming is voor de omgeving voor de komende 15 jaren. Als er bijvoorbeeld woningbouw gepland is rond jouw disco, kan dat voor vervelende en dure kwesties zorgen in de toekomst.
10 jaar geleden
paulus811
10 jaar geleden
Dank voor je reactie! Ik heb die volgorde ook overwogen, maar het lijkt me voor een bedrijfsplan goed om in ieder geval een gebied te hebben waar je wilt starten. Een disco op het platteland heeft een ander.potentieel publiek dan in een grote stad. En je potentiële klantenkring en concurrentie in de buurt is belangrijke input voor je bedrijfsplan. Ik denk dat een combinatie het beste werkt. Een grove opzet van je toekomstige bedrijf in een bedrijfsplan zetten, dan een locatie zoeken waar je dat bedrijf kunt uitoefenen en dan je plan detailleren met de ideeën en feiten over de concurrentie en toekomstige klanten.