Kan ik er iets aan doen dat mijn koptelefoon het geluid WEL binnen houdt?

Ik heb laatst een koptelefoon bij de Marskramer gekocht, prima ding en goede muziek maar iedereen kan er mee meegenieten..

Kan ik hier iets aan doen of moet ik gewoon een andere kopen? Ik had hem gekocht voor een lange vliegreis maar zo kan ik hem nog niet opdoen, want ik geneer me als iedereen mee kan luisteren naar mijn favoriete muziek.

B.V.D

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.6K
Ritsuka
10 jaar geleden
Kan niet, daarom is het van dat goedkope spul

Antwoorden (2)

er bestaan open, gesloten en semi gesloten hoofdtelefoons het voordeel van een gesloten hoofdtelefoon is dat de omgeving minder meegeniet. voor een vliegreis is dat dan wellicht een te overwegen optie.

het bovenstaande onderscheid word bij goedkopere hoofdtelefoons niet perse gemaakt. markramer blokker etc zijn niet echt winkels waar je terecht kan voor audio apparatuur, veel is merkloos en relatief duur MI.

voor een goede betaalbare gesloten hoofdtelefoon zou ik eereder een merk/model zoeken die bijv op tweakers en kieskeurig terug te vinden is met reviews.

een instap model van sennheiser is bijv veel waar voor je geld

http://tweakers.net/pricewatch/79723/sennheiser-hd-202-ii-(zwart).html

maar je kan (als het slechts voor de vliegreis is) ook kiezen voor oordopjes,

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/388173/

naar mijn mening goede oordopjes voor het geld

of

http://www.kieskeurig.nl/koptelefoon/sony/mdr-e828lp/prijzen/bezorgen/244714#prijzen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, Sennheiser raad ik aan. Een van mijn koptelefoons is de HD448. Die gebruik ik altijd als ik op reis ben e.d. In principe kan ik het geluid met dat ding vrij hard zetten en niemand buiten mij om hoord er wat van. Voor zijn kwaliteit is hij ook nog relatief goedkoop. (+/- 80 euro) En hij heeft een heel goed geluid voor een gesloten koptelefoon. Een mooie bass die gelukkig niet te zwaar is. En de treble is verbazingwekkend helder voor zo een model.
Maargoed, redelijk veel open koptelefoons kunnen opzich ook wel in het vliegtuig gebruikt worden. Er is continu zo veel herrie om je heen van de motoren dat je echt niet hoord wat de persoon naast je aan het luisteren is. De reden dat ik een gesloten koptelefoon gebruik in het vliegtuig is dan ook dat ik geen zin heb om 11 uur lang naar dat gebrom te luisteren.
Je kan watten of propjes in je hoofdtelefoon doen om je oor heen, dit werkt goed bij mij!