33-toeren en 45-toeren LP, Kan iemand mij aanbevelen wat het beste is?

Kan iemand mij aanbevelen wat het beste is?, ik wil een LP-single en een LP-album maken voor school doeleinden.

Voor de single heb ik twee nummers die tegen het maximum speelduur zit, betekend dit dat ze beide op 33 toeren moeten gaan? of is het ergens ook mogelijk om ze op 45 toeren te zetten aangezien ik heb gehoord dat er kwaliteit verlies zit op 33 toeren en dat wil ik liever voorkomen.

Het album zit ook aan het maximum speelduur, ik begrijp dus dat je op 33 toeren moet gaan als je een hele lange speelduur hebt? en ook hier twijfel ik over het kwaliteit verlies.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
3.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kwaliteit verschil tussen 45 en 33 (ook de afmetingen zijn anders) is te verwaarlozen. (Als het je om kwaliteit gaat waarom niet digitaal?)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Langspeelplaat

Het beste antwoord

De 33 toeren lp's zijn inderdaad echt voor hele lange lp's. Bij het schrijven van de plaat word de lp ook langzamer beschreven waardoor er meer informatie op een kleinere plek staat, je kunt het zien als een compressiemethode voor data. Echter gaat dit niet zonder verlies, 45 toeren platen klinken gedetailleerder omdat er per afstand meer in detail informatie geschreven kan worden. Het is dus wat accurater. Dus mits je maximale speelduur het toelaat zou ik je adviseren zeker voor 45 toeren te gaan.