Is het waar dat er tegenwoordig meer geld aan concerten wordt verdiend dan aan het uitbrengen van albums?

Tegenwoordig wordt alles gedwonloaded. Dan lijkt mij het logisch dat artiesten op een andere manier geld proberen te verdienen. Zijn hun inkomsten aan concerten al hoger dan die van albums?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Dat hangt er natuurlijk van af hoeveel concerten een artiest geeft.

Voor elk verkocht nummer op iTunes krijgt de componist $ 0.091. Wanneer een artiest 1 miljoen nummers verkoopt krijgt deze dus $ 91000 op zijn bankrekening bijgeschreven.

De grote artiesten zullen daardoor veel meer verdienen aan concerten.

Ook door hun naam aan merken te verbinden zullen ze veel verdienen. Misschien nog wel het meest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nederland is te klein voor de verkoop van albums nationaal gezien dan daarom moeten zij het inderdaad van de concerten hebben .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Foutje van mij voor internationaal gezien is het niet veel beter. Het wordt nu steeds moeilijker in de muziekindustrie om een beetje rond te komen moet mennu grotere touren maken en in deze tijd wordt dat steeds moeilijker . De dj`s doen het nog redelijk goed .