Welke gitaar bespeelt Michael J. Fox in de film Back to the Future?

In de film Back to the Future speelt Michael J. Fox het nummer Johnny B. Goode. Het een Gibson, maar weet iemand precies welke gitaar hij bespeelt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Antwoorden (1)

Dat is een Gibson ES-345TD. Hij kostte in 1985 $ 365.
escape
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je. Dat is 'm inderdaad. Enig idee of daar ook nog replica's door bijvoorbeeld Epiphone van zijn gemaakt?
Antoni
9 jaar geleden
In de reacties op die website wordt het overigens weer betwijfeld of het wel werkelijk dit model is: "Fred Corradi Germain De Santa Ana By looking at it lol. Its obvious. Double block parallelogram inlays and presence of the Varitone rotary switch."
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bijna goed, het is sinds 1980 omgedoopt tot ES-345 TDSV
Vanaf 1963 tot 1980 was het dus een ES-345 TD
Geen - van mij overigens....