Ik wil een internetradio starten met alleen maar game-soundtracks. Welke rechten zijn hiervoor nodig?

Ik heb begrepen dat je voor een internetradiostation zowel een BUMA/Stemra-licentie als een SENA-licentie nodig hebt, BUMA/Stemra voor de muziekauteur en SENA voor de uitvoerende artiest. Maar vaak is bij een soundtrack de uitvoerende artiest ook de muziekauteur en er is niet zoveel vocaals te vinden in (zeker game)soundtracks. Dus nu ben ik een beetje in de war door alle auteursrechtenorganisaties: moet ik nu een SENA-licentie, een BUMA/Stemra-licentie, allebei, geen van beide of is er misschien een ander soort licentie hiervoor?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Om te beginnen heb je al Buma/Stemra & SENA uitzendrechten hebben, ongeacht het bereik van publiek.

Voor specifieke gametracks zul je de licentie per track moeten op moeten zoeken. Zo mogen veel tracks gebruikt worden die IN games gebruikt worden en niet VOOR games. Officiele OST's geschreven voor de gamestudio worden de rechten van beheert door de gamestudio zelf.

Hopelijk kun je hier wat meer mee ;)