Heeft China ook een soort eigen top 40 liedjes? Zo ja waar kan je die beluisteren? Of is de 'westerse' muziek ook daar meer populair dan de Chinese?

Wat zou je daar bijvoorbeeld in een cafe/dicso horen? Voornamelijk engelstalig of meer chinees?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
2.5K

Het beste antwoord

Heb wat zitten zoeken met Google en iets wat specifiek op die van ons lijkt zie ik niet direct, maar wat ik wel heb gevonden is het volgende:
http://www.jpopasia.com/charts/
http://www.yesasia.com/us/yumcha/rthk-chinese-pop-chart-hk-song/0-0-0-ppid.1-en/pop-charts.html
http://top40-charts.com/chart.php?cid=42
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt het vergelijken met de hoeveelheid Chineese liedjes dat wij in onze top 40 hebben..
Niet veel dus..

Maaaar....
"Westerse" muziek is daar momenteel erg in opmars..
Ik zie veel westerse bands naar China gaan voor een tour terwijl ze hier niet eens zo bekend zijn..
China is ook erg van de "underground" muziek..

Een oorzaak/reden waarom er nog een groot verschil is qua muziek is de geschiedenis.

Westerse en oosterse klassieke muziek zijn echt 2 verschillende werelden. Dance/trance/hardcore/metal/pop/jazz etc etc komt allemaal vanuit onze klassieke muziek..
In China hoor je dus ook een andere manier van muziek maken vooral omdat China nogal een traditioneel land is.

Dit gaat wel heel snel veranderen door het internet omdat de grenzen steeds meer na elkaar toe trekken door het internet..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb laatst ontdekt dat je via windows media player ook radiostations kunt ontvangen. (Klik op de knop Start, klik op Alle programma's en klik vervolgens op Windows Media Player.

Als Media Player al is geopend en de modus Nu afspelen is geactiveerd, klikt u op de knop Schakelen naar bibliotheek rechtsboven in Media Player.

Klik op Mediagids in de linkerbenedenhoek van de mediabibliotheek.

Als de knop Onlinewinkels zichtbaar is in plaats van de knop Mediagids, klikt u op de pijl rechts van de knop Onlinewinkels en klikt u vervolgens op Mediagids.

Klik op Internetradio boven aan de Windows Media Guide-webpagina. )

En daar kun je ook naar Chinese radiostations luisteren. En er zitten volgens WM 3 zenders tussen met het genre top 40. En op you tube vind je ook wel Chinese populaire muziek. Alleen weet ik niet hoe je daar specifiek op kunt zoeken. Ik kwam laatst per ongeluk terecht bij Chinese muziek via een Michael Jackson Remix. En via de rechterkant kwam ik bij allerlei Chinese/Japanse video's. Ik versta d'r echt helemaal niks van maar sommige nummers zijn best mooi !