Is de top 40 gebaseerd op muziek waar de meeste mensen naar luisteren of is het gebaseerd op waar de jeugd naar luistert?

Deze vraag is na aanleiding van mijn vorige vraag: 'Waarom wordt er nu steeds meer *slechte muziek gemaakt?'
De vraag was erg suggestief (sorry daarvoor) Uiteindelijk vindt ik dat ik antwoord heb gekregen op mijn vraag. (Zie de vraag). En nu kom ik dus tot deze vraag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Sinds begin januari 2007 worden de Top 40 en de Tipparade voor de Stichting Nederlandse Top 40 samengesteld door SoundAware – dat tot voor kort alleen de airplaygegevens voor de Top 40 leverde – en wordt gemaakt op basis van cijfers van de Free Record Shop Holding en Music Store.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk meest verkocht en meest gedraaid op de radio.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is allemaal uit commercieel belang. Als het bovenstaand antwoord zit er dus een groot bedrijf achter.
Ik zie de Top-40 meer als een reklamefolder.Heel veel goeie artiesten doen er niet aan mee, en dan krijgen ze ook minder aandacht.
(misschien zoiets als je huis willen verkopen en niet op Funda.nl zetten?)