Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang kun je een muziekles (prive) voor een kind het beste laten duren?

Zoontje van 10 wil op gitaarles. Er worden lessen aangeboden van een kwartier, maar ook van een uur. Wat i s wijs, kijkend naar concentratievermogen van een kond van 10.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.8K
Amadea
10 jaar geleden
Groepslessen van een half uur zijn aan te bevelen. Door het samen met een of meer leeftijdgenootjes te leren is het leuker, en ga je al snel samenspelen. Ik weet niet of dat bij privélessen ook kan, ga anders naar de plaatselijke muziekschool!
Computoon
10 jaar geleden
Als die plaatselijke muziekschool nog bestaat... En zo ja, als hij maar niet schandalig duur is geworden door de bezuinigingsdrift van de gemeente. Voor gitaar gaat het niet, maar voor nogal wat andere instrumenten is het waarschijnlijk goedkoper lid te worden van ee harmonie of fanfare. Die krijgen vaak nog wel subsidie en doen ook aan opleidingen.Ook dat kost geld maar zeer waarschijnlijk minder dan een muziekschool.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik geef zelf gitaarles aan kinderen 7-10 en de lessen (1 op 1) zijn 45 minuten.
Begin met stemmen, huiswerk van de vorige week doornemen en een aantal al uitgelegde oefeningen spelen, dan ben je al een half uur verder. Laatste kwartier gaat over iets nieuw en hoe ze dit het beste kunnen oefen, hoe vaak etc.
Een kwartier is écht te kort; op die manier geen tijd voor herhaling, uitleg, stemmen etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En vergeet vooral niet om ze te laten 'spelen'.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3yRMbH36HRE
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor je duidelijke beargumentatie. Of het 45 min wordt, weet ik nog niet. Prijs telt natuurlijk ook mee. Mag ik vragen wat jij vraagt voor een les? Dan heb ik vergelijkingsmateriaal. De lerares die ik nu op het oog heb vraagt per heel uur 25 euro.

Andere antwoorden (4)

20-30min.meer zeker niet in het begin.zelfs volwassenen hebben de keus tussen een half of een heel lesuur dat meestal 50min.is.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Ik zou beginnen met lessen van een uur zodat hij wat sneller opschiet. Als hij wat verder is kun je ook teruggaan naar een kwartier want dan komt het meer aan op oefenen thuis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb zelf ook op gitaarles gezeten toen ik 11 was, ik zat er 30 minuten per week op.
Ik vond dit prima. Ik zou dus een een halfuurtje aanraden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die optie is er niet...
Ik ben zelf gitarist , kan geen noot lezen en heb ook nooit les gehad van een leraar.
Ik zou zeggen dat het beste is om zeker 45 min te doen met name het stemmen en je vingers op warmen . En als dat hebt gehad dan zit je al dik over 10 min als niet meer , temperatuur speelt ook nog eens een factor voor de snaren . Dus 45 min is geen overbodige luxe. Als dan de smaak te pakken krijgen gaan ze automatisch langer gitaar spelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding